پاورپوینت با عنوان \"استراتژی رقابتی فصل پنجم تحرکات رقابتی\"

پاورپوینت با عنوان \"استراتژی رقابتی فصل پنجم تحرکات رقابتی\"

پاورپوینت با عنوان \

پاورپوینت کتاب با عنوان "استراتژی رقابتی فصل پنجم تحرکات رقابتی"

 

فرمت: pptx

تعداد اسلاید: 22

کتاب «استراتژی رقابتی»، نوشته‌ی «مایکل پورتر»، ترجمه ی «جهانگیر مجیدی، عباس مهرپویا» توسط انتشارات «رسا»، در «520» صفحه و در سال «1396» منتشر شده است.

درباره کتاب :
به طور سنتی رقابت یک عنصر ایستا است و موفقیت یا شکـست در آن به عوامل تولید وابسته است.لیکن در دنیای امروزی و مدرن ،رقابت یک عامل پویا است و تکنولوژی های نوین،محصولات جدید،مرزبندی های جدید،فرایندهای تولیدی جدید و مفاهیم جدید مدیریتی منجر به شکل گیری تغیر و یا حتی از بین بردن مزیت رقابت صنعتی ملی می شود.کتاب استراتژی رقابتی از 3 بخش تشکیل شده است ، بخش اول به تحلیل ساختاری صنایع و نیروهای پیش برنده رقابت در هر صنعت اشاره دارد.در تحلیل ساختاری تولید کننده ( اعم از محصول یا خدمات ) باید به تهیه نقشه ای از گروه های استراتژیک ، ارزیابی از موانع جابجایی و ارزیابی از توان چانه زنی هر گروه استراتژیک در صنعت یا تامین کنندگان و خریداران دست یابد.
بنابراین پس از شناخت محیط و توانمندی های خود و با توجه به اینکه محور تحلیل ساختار هر صنعت ریشه در اقتصاد و فن آوری آن دارد-که البته این خود شکل دهنده محدوده رقابتی آن است-شرکت باید استراتژی رقابتی خود را تدوین و تنظیم نماید.

 

قسمتی از متن:

ویژگی گزینش اقدامات درست:

1- نتیجه آن سریعا مشخص شود

2- تا جایی که امکان دارد در راستای اهداف خود شرکت باشد.

یک روش ساده و کلی ، استفاده از منابع و توانایی های عمده برای هدایت نتیجه به طرف

اهداف شرکت و غلبه بر اقدانات تلافی جویانه رقبا است – البته باید این روش را رویکرد

اعمال قدرت  Brute Force Approach بنامیم.

عموما اقدامات رقابتی در یک محیط الیگوپلی ترکیبی از قدرتی که شرکت اعمال می کند و تدابیر و شگردهای

خاصی که به کار می گیرد.